Опаковките на бъдещето са вече тук

Kато опаковъчна компания, ние знаем, че опаковките пазят продуктите здрави, свежи и в добър търговски вид, но замърсяват околната сред. Как можем заедно с нашите партньори – търговци и производители – да се обединим заедно зад една нова и непротиворечива идея? Как да превърнем опаковката от необходимо зло в безвредно добро? Все още сме далеч от отговор, който да е лесен и категоричен. Но едно е сигурно – колелото на промяната вече е задвижено към по-устойчиви и щадящи природата производство, дистрибуция и продажби. 

За да се случи тази промяна и преминаването към начини на работа с по-ниски въглеродни емисии, трябва да участват всички – компаниите, крайните потребители и отговарящите за националните и международните политики. И колкото и труден да е пътят, който трябва да извървим, по-голяма част от хората са готови да подходят отговорно към своята зелена” задача. Как ние като опаковъчна компания виждаме ролята си в този процес и как можем да помогнем на клиентите си да намалят отпадъка, да оптимизират ресурсите си и да намалят въглеродния си отпечатък?  

Три стъпки, с които всяка компания може да развива по-устойчив бизнес.

Стъпка 1: Намаляване на брака и рекламациите

Счупените, повредените или объркани стоки водят освен до финансови загуби и до допълнителни вредни емисии. Един продукт може да е направен от 100% рециклирани материали, но ако той се върне при производителя заради компрометирана опаковка, вече не можем да кажем „ето това е пример за устойчив бизнес и производство”. Предотвратяването на щети по стоката е първото и често най-устойчиво нещо, което можете да направите. Това става все по-важно с бързото разрастване на онлайн търговията. Като ваш партньор в опаковането ние можем да ви предложим различни възможности, които гарантират запазването целостта на продукта, стабилността при транспортиране и добрия търговски вид. По този начин намалявате риска от брак и рекламации, а това директно гарантира и че няма да изразходвате излишно количество вредни емисии.  

Експертизата ни в сигурността и надеждността на опаковките в случая има и добавена стойност – намаляването на брака и рекламациите няма да е за сметка на използваните материали. Какво имаме предвид? Случвало ли ви се е да си купите нещо (най-често при поръчка онлайн), което е в огромен кашон, вътре пълен с предпазващи материали, а самият продукт е в пъти по-малък от опаковката, която в крайна сметка отива в боклука. Да, закупеният продукт е достигнал до вас цял и невредим, но с цената на много ресурс. Това със сигурност оставя лошо впечатление у хората, които все повече обръщат внимание не само на съдържанието, но и на начина, по-който то е опаковано и транспортирано.

Познавайки точните параметри на всеки продукт, ние можем да изготвим за вас опаковъчно решение, което покрива всички критерии –  стоката ви да остане защитена, да бъде транспортирана без транспортни дефекти, да запази търговския си вид възможно най-дълго и не на последно място, да не бъде опакована в повече или по-голяма опаковка от необходимото.  

Ако се придържате към правилото за минимален брой рекламации при оптимално количество материал за опаковка, вие вече сте направили първата стъпка към изграждането на един устойчив бизнес.

Стъпка 2: Преминаване към алтернативни опаковки

Директивата на ЕС за пластмасовите продукти, вътрешните „зелени” политики на нашите клиенти, както и високите изисквания на потребителите към компаниите са двигателите, които налагат все повече търсенето и предлагането на алтернативни опаковки. Това важи и за единичната опаковка на продуктите, и за материалите, с които се опаковат стековете и палетата. Работата ни като партньор тук е на няколко фронта. От една страна можем да предложим на клиентите си да намалят опаковъчните материали, например подмяна на стандартен стреч с високотехнологичен стреч, който е подходящ за опаковане на тежки товари без необходимост от използване на материал за допълнително стабилизиране. 

Друг начин е да предложим опаковъчен материал, в който вече има вложен рециклат, т.е. част от пластмасата вече е рециклирана. Една от най-големите бутилиращи компании в света е заложила в глобалната си политика изискването във всички пластмасови продукти, които използва, да са с определен процент рециклат. Това важи и не само за самите бутилки, но и за термосвиваемото фолио, с което се опаковат стековете, както и за стреча, с който се фолират палетата.  

При хранително-вкусовата промишленост алтернативните опаковки са в посока биоразградими чинийки и подложки, отново фолиа с вложени рециклирани суровини, както и всякакви видове биоразградима пластмаса или компостируеми опаковки, които тепърва ще навлизат масово на пазара като отговор на Европейския зелен пакт за намаляване на вредните емисии с поне 55% до 2030 г.  

За селскостопанските производители също има широка гама от решения, които да подпомогнат усилията им в посока устойчиво и екологично чисто земеделие. Част от продуктите, които можем да предложим, са биоразградими фолиа.

Стъпка 3: Кръгова икономика

Всичко, което се въвежда в момента като регулации и изисквания към бизнеса, е с цел насърчаването на т.нар. „кръгова икономика”. Заветната цел на всички зелени политики е да достигнем до момент, в който произвеждаме без отпадък, всичко може да се използва повторно или да се поправя. И дори в момента това да звучи все още утопично, не са малко компаниите, които успяват да го постигнат и да докажат, че е възможно да правиш продукт, който да не завършва живота си на сметището и всички материали в него да могат да се влагат в друг продукт.  В частта с опаковките, това означава използване на post–consumer recycled (PCR) materials – материали, взети след рециклиране. Такъв е проектът на дрогерия DM за връщане на празни опаковки (пр. празни пластмасови бутилки) в магазините.  

Каквото и да посочим днес като примери за устойчиви тенденции в опаковането, утре вариантите ще бъдат много повече и това е добрата новина за всички. Големите производители на индустриални опаковки работят активно в посока алтернативни материали, инвеститорите търсят стартиращи компании, които разработват опаковки неоставящи отпадък, а съществуващите бизнеси сами си слагат правила за по-устойчиво производство. Като част от производствената верига ние също сме си поставили за цел да разширяваме гамата си от „зелени” решения. Готови сме да участваме в разработването на опаковъчни процеси с минимален въглероден отпечатък за всеки клиент, който гледа отговорно към бъдещето. 

Share Post: