Как да превърнем най-голямото предизвикателство в предимство

Много ценим работата с клиенти, които имат големи цели, големи идеи и много заряд за осъществяването им. В такива партньорства паралелно помагаме на клиента по пътя към целта и развиваме, и обогатяваме своя професионален и личен опит. Пример за такъв вид добавена стойност е работата ни с производител от хранително-вкусовата промишленост, чиято дейност е фокусирана върху чуждестранните пазари. Потърси ни в момент, когато имаше голямо предизвикателство по пътя към една от най-големите си цели – навлизане на нови пазари в Близкия Изток.

Клиентът се сблъсква с невъзможността да намери решение на голямото количество бракувана продукция, която за един курс достига до 35%. Транспортирането на продуктите му отнема до 3 месеца. При отварянето на кашоните в локалните търговски вериги се регистрира нарушена опаковка на продукта и наличие на плесен. Повредената продукция се връща обратно от търговските вериги през дистрибуторите до местния производител. Освен значителни неустойки и загубено време, този казус се превръща в препъни камък по пътя към голямата цел. 

Какво направихме?

  • Посетихме клиента и проучихме цялостния процес по производство, опаковане и експедиция. Коментирахме фактора  „време“: на производство на продукта, на достигане до готовност за консумация, за транспорт до дистрибутор, както и времето за приключване на рекламацията.  
  • Проучихме резултатите от тестовете, които направихме в тяхната база: симулирахме времето на престой на опакования продукт, равно на това за транспорта. Установихме, че дори без физическото придвижване на продукта, опаковката губи вакуум, позволява навлизането на въздух и нарушава качествените му характеристики. 

 

  • Избрахме и тествахме специални варианти на опаковъчни продукти, подходящи за пряк контакт с храни. Клиентът одобри предложение, което му гарантира здрава и сигурна опаковка, която неутрализира риска от развитие на плесен. 

Резултати за клиента

След определен период от време се срещнахме с клиента, за да сподели обратна връзка. След въвеждането на новия вид опаковка клиентът регистрира: 

0%

0% продукти с нарушен вакуум на опаковката.

2%

Оптимално ниво на брак от 2% на изнесената продукция.

Доверие

Повишаване на доверието от страна на чуждестранните му партньори, доставяйки качествен продукт с отличен търговски вид.

Заедно с това клиентът е запознат с възможността да използва специализирана опаковка, която освен горните ползи, позволява на продукта да достигне готовност за консумация, когато е вече опакован. Това е ключова характеристика в контекста на дългите времеви периоди в процеса по производство и продажба.  

Share Post: